Heb je al een styleprofiel?

Meld je aan met jouw Zalon-inlog

Ja
Nee

Vaak gestelde vragen


Contactgegevens

De meeste vragen hebben we hieronder voor jou beantwoord. Als je toch nog vragen hebt vind je hieronder onze contactgegevens.

Hotline: 0800 70215 (ma. - vrij. 08:00 - 20:00 uur) E-mail: service@zalon.be


Wat is Zalon by Zalando precies?

In 2014 zag Zalon - het kleine modieuze zusje van Zalando - het levenslicht. Zalon is er om jou te helpen bij het samenstellen van een outfit, zoals een personal shopper of een stylist dat doet. Of je er nu voor een bruiloft, een sollicitatiegesprek of een eerste date goed uit wil zien: Zalon staat aan jouw zijde. Zalon werkt samen met goed opgeleide en ervaren stylisten die jou online of over de telefoon mode-advies geven. De outfit (het mogen er ook twee zijn) wordt gratis bij jou thuis geleverd zodat je deze thuis kan passen. Bevalt er iets niet? Dan leg je het terug in de box en stuur je het terug. Je betaalt alleen voor wat je mooi vindt en wat je wilt houden. Happy shopping!

Welke items and 'styles' vind ik bij Zalon?

Onze stylisten stellen jouw outfit samen zoals jij je dat graag voorstelt. Daarbij hebben zij keuze uit 130.000 items van ruim 1.500 verschillende merken. Zo kunnen ze voor jou altijd iets samenstellen wat up-to-date én stijlvol is. We streven ernaar om je een outfit te leveren die niet alleen goed op jouw figuur aansluit, maar ook op je karakter.

Waar levert Zalon?

De stylisten zijn sinds 2015 actief in Duitsland, Oostenrijk, Nederland en in Duitstalig Zwitserland. Sinds de lente van 2017 staat ook België tussen dat rijtje.

Zalon Duitsland: www.zalon.de
Zalon Oostenrijk: www.zalon.at
Zalon Zwitserland: www.zalon.ch
Zalon Nederland: www.zalon.nl


Bestellen

Waarom word ik gevraagd om een foto te uploaden?

De stylist heeft graag een goed beeld van jou en omdat hij of zij je niet in het echt te zien krijgt, is een foto de beste oplossing. Dit kan een recente foto van jezelf zijn, maar bijvoorbeeld ook een foto van een stijl die je leuk vindt. Deze foto’s worden enkel door jouw stylist voor de outfitselectie gebruikt en worden nooit openbaar gemaakt of voor andere doeleinden gebruikt.

Hoe maak ik een account op Zalon?

We stellen je eerst een aantal vragen over jouw stijl en je wensen, daarna kan je jouw 'styleprofiel' opslaan en je met jouw Zalando gegevens inloggen. Als je nog geen Zalando-inlog hebt, vragen we je jezelf als nieuwe klant aan te melden. Wil je een account aanmaken? Klik dan hier.

Hoe kan ik een nieuwe bestelling plaatsen?

Ben je een nieuwe klant? Dan stellen we je eerst een aantal vragen over jouw stijl en outfitwensen. Hierna meld jij je aan als nieuwe klant. Daarna krijg je de mogelijkheid om een telefonische afspraak te maken met een stylist. Na deze afspraak gaat jouw persoonlijke stylist een box voor je samenstellen die je na enkele dagen gratis thuis krijgt geleverd. Klik hier als je ons wilt uitproberen.

Heb je al eens bij Zalon besteld? Maak dan een nieuwe afspraak of bestel een nieuwe outfitbox door je hier aan te melden. Vanuit jouw account kan je jouw stylist ook een berichtje schrijven of samen een nieuwe afspraak inplannen.

Kan ik een voorproefje krijgen van mijn outfit(s)?

Nadat je een bestelling hebt geplaatst zul je een zogenaamde ‘outfit preview’ opgestuurd krijgen met daarin een voorproefje van de outfits die jouw stylist voor je heeft samengesteld.

De outfit preview wordt per mail aan jou toegestuurd. Wanneer je deze email niet ontvangt in jouw inbox, kan het zijn dat de email in je ‘Ongewenste mail’ map terecht is gekomen.

Nadat je de outfit preview per mail hebt ontvangen, heb je 24 uur de tijd om feedback te geven op de outfits die je stylist voor jou heeft uitgezocht. Je hebt de mogelijkheid om precies aan te geven welke items jou wel of niet aanspreken, zodat je stylist de outfits nog beter op jouw wensen kan afstemmen. Onze ervaring laat zien dat klanten die vooraf feedback hebben gegeven op hun outfits, in de regel meer tevreden zijn met hun Zalon box. Belangrijk: in sommige gevallen kan Zalon ervoor kiezen om de bestelling te annuleren wanneer jouw stylist geen feedback heeft ontvangen op de outfits.

Nadat de stylist je feedback heeft ontvangen, zullen de op- en aanmerkingen verwerkt worden in de uiteindelijke outfit selectie. Hierna wordt je Zalon box direct naar je opgestuurd. Je ontvangt geen verdere outfit preview mogelijkheden.

Als je naderhand nog vragen hebt, kun je gemakkelijk zelf contact opnemen met jouw stylist via de messenger functie in je Zalon account.

Hoe communiceer ik met mijn eigen stylist?

Je kunt jouw stylist vanuit je klantprofiel een berichtje schrijven. Een telefoongesprek inplannen of een nieuwe box bestellen kan ook automatisch vanuit je klantenaccount.

Wat kost zo'n stijladvies?

Het persoonlijk stijladvies is gratis. Voor de items die je ontvangt geldt dezelfde prijs als bij zalando.be, inclusief eventuele kortingen. Er zijn geen verborgen kosten, ook verzenden en terugsturen zijn geheel gratis.

Hoe weten jullie of een stylist bij mij past?

Bij je aanmelding stellen we je een aantal vragen over je smaak- en stijlvoorkeuren. Op basis daarvan stellen we je voor aan een paar stylisten die qua profiel veel gelijkenis vertonen met die van jou. De uiteindelijke keuze voor een stylist ligt bij jou.

Is er een minimale bestelwaarde?

Nee, is er niet. Jouw stylist stelt voor jou een unieke outfit samen waar jij je goed in voelt. Je houdt enkel wat je mooi vindt. Wat niet bevalt mag je, zoals gezegd, gratis terugsturen.


Levering en Retour

Hoe lang duurt het ongeveer tot mijn nieuwe outfits bij mij aankomen?

Na het 'stijladvies' (telefoontje) met jouw stylist, of na het bestellen van de box duurt het ongeveer ca. 5-7 dagen, totdat je bestelling op het uitgekozen postadres wordt geleverd.

Wat betaal ik voor de ver- en eventuele retourzending?

Niets. Dit is, net zoals bij Zalando, gratis.

Ik zou graag een artikel willen ruilen, hoe werkt dat?

Binnen een paar dagen nadat je je bestelling ontvangt krijg je van Zalon een e-mail waarmee je items kan nabestellen. Je kan natuurlijk ook je stylist een berichtje sturen met jouw wensen vanuit je account.

Kan ik mijn pakket op een bpost pakketpunt laten bezorgen?

Dit kan momenteel niet.

Kan ik voor Express levering kiezen?

Dit is niet mogelijk. We kunnen je bestelling niet met Express verwerken omdat jouw stylist wat tijd nodig heeft om de juiste items uit te zoeken voor een passende outfit.

Hoe stuur ik een item terug?

Leg de items die je wilt terugsturen in de doos en plak het meegeleverde retourlabel overheen het originele label. Geef je retourzending af bij een bpost punt of postkantoor en bewaar het verzendbewijsje. De retourzending is gratis. Nadat we jouw retourzending hebben ontvangen, krijg je van ons een bevestiging per e-mail. Teruggestuurde items die reeds betaald zijn, worden binnen maximaal 2 weken verrekend.


Niet thuis toen de bezorger langskwam?

De bezorger van bpost biedt de bestelling aan op het afleveradres. Mocht je niet aanwezig zijn tijdens de eerste leverpoging dan stopt de postbode een afwezigheidsbericht in jouw brievenbus. Je kan vervolgens kiezen uit drie opties:

· Een nieuwe leverafspraak inplannen

· De bestelling bij de buren laten bezorgen

· Haal de bestelling op bij een postkantoor of PostPunt

Mocht je dan wederom de bestelling niet in ontvangst kunnen nemen dan blijft de bestelling 14 dagen op het postkantoor liggen. Na die periode wordt het pakket teruggestuurd naar Zalando.


Betaling

Hoe betaal ik bij Zalon?

Je kunt bij Zalon momenteel enkel achteraf betalen. Je betaalt de items in één keer achteraf (binnen de 14 dagen), zodat je eerst kunt bepalen of je de complete bestelling wilt houden, of deze (gedeeltelijk) wilt terugsturen.

Als je binnen de betalingstermijn van 14 dagen besluit om artikelen te retourneren, hoef je enkel voor de items te betalen die je houdt. Deze termijn van 14 dagen staat los van jouw '100 dagen retourrecht,; dat wil zeggen dat je ook items kunt retourneren, die je al hebt betaald. Nadat wij jouw retourzending ontvangen hebben, schrijven wij het door jou teveel betaalde bedrag over op je rekening.

Geef alsjeblieft bij elke betaling enkel je 14-cijferige bestelnummer als betalingskenmerk aan.

Waarom is mijn bestelling door Zalon afgebroken?

Achteraf betalen is niet altijd mogelijk

Bij elke bestelling wordt, op basis van een aantal factoren, bepaald of je gebruik kan maken van de optie om achteraf te betalen. Hierbij wordt verder geen rekening gehouden met je order- en betaalhistorie. Het kan daarom voorkomen dat je niet altijd gebruik kunt maken van betalen op rekening, ook wanneer dit bij eerdere orders wel het geval was. Wij behouden ons het recht voor om betaling achteraf niet in alle gevallen aan te bieden. In dat geval kun je helaas geen gebruik maken van onze service. Als alternatief kan je wel verder shoppen bij Zalando. Vervelend, maar we werken aan verbetering.

Hoe en wanneer betaal ik voor mijn outfit?

In jouw box vind je naast de geselecteerde outfits ook een overzicht van alle items en een factuur. Nadat je jouw pakje ontvangen hebt, heb je 14 dagen de tijd om de factuur te betalen. Je betaalt enkel voor de items die je houdt, de rest kan je gratis terugsturen.

Geef alsjeblieft bij elke betaling jouw 14-cijferige bestelnummer als betalingskenmerk op. Let er ook op om verschillende bestellingen los van elkaar te betalen. Dus heb je bijvoorbeeld drie dozen besteld; betaal dan niet alle drie in één overschrijving, maar betaal voor elke doos apart. Iets omslachtiger, maar dit is voor ons de enige manier waarop wij jouw betaling correct kunnen verwerken.

Betaalinformatie

Het bedrag voor de items die je houdt schrijf je over op onderstaand rekeningnummer:

  • Begunstigde: Zalando SE

  • IBAN: BE 82 1796 3107 6768

  • BIC: COBABEBX

  • Bank: Commerzbank AG


Kortingscodes & Cadeaubonnen

Kan ik een kortingscode bij Zalon gebruiken?

Je kan elke Zalon kortingscode bij je bestelling op Zalon.be gebruiken. Je kan de code invoeren aan het einde van het bestelproces op de website onder ‘kortingscode’.

Cadeaubonnen of kortingscodes van Zalando kunnen niet bij Zalon worden gebruikt en zijn alleen bij een bestelling bij Zalando.be te gebruiken.

Ik heb een cadeaubon van Zalando, kan ik deze ook bij Zalon gebruiken?

Een Zalando cadeaubon geldt bij Zalando en niet bij Zalon.


Klachten over producten

Een item van mijn bestelling is beschadigd of defect, wat kan ik doen?

Hiervoor vragen wij je vriendelijk om het volgende te doen:

  • Een duidelijke en complete beschrijving over hoe de beschadiging of het defect is ontstaan.

  • 3 tot 4 foto’s die de beschadiging of het defect bewijzen. De beschadiging of het defect moet op minstens één foto duidelijk zichtbaar zijn. Bovendien moet het volledige artikel, eenmaal met voor- en eenmaal met achterkant (bij schoenen ook een foto van de zool), gefotografeerd worden. Neem als voorbeeld de Zalando productpagina, waar het product ook van meerdere kanten is gefotografeerd. Zo geef je ons een duidelijk beeld van het defect.

  • Je kunt de foto’s sturen naar service@zalon.be. Hou er rekening mee dat je e-mail, inclusief foto's, niet groter is dan 25 MB. We raden je daarom aan om je foto's als ZIP-, RAR- of JPEG-bestanden door te sturen.

  • Na ontvangst van de foto’s wordt je verzoek zo snel mogelijk in behandeling genomen. Je ontvangt binnen enkele dagen een bericht over de verdere verwerking van jouw verzoek.